Udostępnianie informacji publicznej

Udostępnianie informacji publicznej

Opis ogólny

  1. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.
  2. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje szkoła, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
  3. Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz wniosku.

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do szkoły na jeden z poniższych sposobów:

  • przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),
  • złożyć osobiście w szkole w godzinach jej pracy.

Dokumenty do wglądu okazuje się pracownikowi administracji szkoły przy składaniu wniosku. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną - po dokonaniu czynności urzędowych - zostaną odesłane na wskazany adres.

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może być składany również drogą elektroniczną na adres mailowy szkoły, faksem oraz w formach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2014 r. poz. 782 ze zm.)

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej składany jest w sekretariacie od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00 – 15.00

Terminy i sposób załatwienia spraw

  1. Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
  2. W sprawach skomplikowanych termin ten może być wydłużony do 2 miesięcy, o czym Wnioskodawca zostanie poinformowany odrębnym pismem.
  3. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:drogą elektroniczną, pocztę tradycyjną, osobiście w siedzibie szkoły.
  4. Informacje publiczne udostępnia wyłącznie dyrektor szkoły.
  5. Udostępnienie dokumentu urzędowego polega na umożliwieniu osobie zainteresowanej:
  • bezpośredniego wglądu do wskazanego przez nią dokumentu, w celu zapoznania się z jego treścią,
  • sporządzenia notatek lub odpisów.

     6. Wgląd do dokumentu urzędowego odbywa się w komórce organizacyjnej, w której dokument jest przechowywany, w godzinach pracy, w obecności pracownika.

      7. Udostępnienie informacji publicznej, w tym dokumentu urzędowego zapewnia się także poprzez przesłanie jej albo przeniesienie jej na odpowiedni, powszechnie stosowany nośnik informacji - jeżeli z takim wnioskiem wystąpi zainteresowany.

      8. Wydawanie dokumentów, o które wnosi wnioskodawca poza miejsce udostępniania jest zabronione.

      9. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się ze szkołą osobiście.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

Tryb odwoławczy

Od decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz od decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji publicznej przysługuje odwołanie zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

Informacje dodatkowe

Jeżeli udostępnienie całego dokumentu naruszałoby przepisy ustaw wyłączających jawność lub stanowiących tajemnicę, dokumenty udostępnia się w ograniczonym zakresie.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacij publicznej (Dz. U. z 2014r. poz. 782 ze zm.)

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 października 2015 17:29
Dokument wprowadzony do BIP przez: Barbara Dąbrowska
Ilość wyświetleń: 518
10 października 2015 17:59 (Barbara Dąbrowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 października 2015 17:56 (Barbara Dąbrowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 października 2015 17:29 (Barbara Dąbrowska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany